utorok 24. mája 2011

Alsafloor

Dnes som bol objednať plávajúcu podlahu a vyplatiť zálohu.


Minulý štvrtok som bol pozrieť drevené parkety. Tie by ale stáli na môj byt asi 5 tis. Eur a aj keď by som dostal zľavu, tak to je neprípustný variant. Preto som bol v piatok pozrieť lamináty. Aj som niečo našiel, ale chcel som také, ako má Juro. On má kvalitnejšie, hrubšie, s ryhou a peknou štruktúrou. Všade majú 7-9 mm, čo sú postačujúce, ale ja som chcel hrubšie. Preto som bol v sobotu pozrieť Carpet House na Zlatých pieskoch, kde som našiel Alsafloor. Ide o veľmi kvalitnú laminátovú podlahu, ktorá spĺňa vysoké nároky na povrchovú odolnosť voči záťaži v bytových a komerčných priestoroch v triedach AC3/31 a AC4/32. Vyrába sa v hrúbkach 7 mm a 12 mm s licenčným zámkom od Unilin Group.Alsafloor presadzuje aktuálny trend - všetkých 10 rád so 47 atraktívnymi dekórmi je od roku 2004 vyrábané so štruktúrou dreveného povrchu.
Novinkou je autentický drevený reliéf Wood Effect a tiež podlahy pozdĺžnou a priečnou mikrobázou Visual 2, Visual 4. Zaujímavou radou je AquaStar určená do kúpelní a vlhkých priestorov

Prezrel som si rôzne dekory, ale nakoniec som sa rozhodol pre Coventry oak (dekor 133). Nemali síce vzorku na predajni, lebo bola požičaná, ale keď som porovnával vzorky s katalógom, boli identické. Tento dub je 12 mm hrubý, má 2 zrezané pozdĺžne hrany, majú špeciálny safe clip systém, vidiecku rustikálnu textúru dreva, lamely sú so špeciálnou povrchovou úpravou chránenou proti vode s možnosťou použiť na podlahové kúrenie. Garancia je 25 rokov, dosky sú široké 13,6 cm a dlhé 1,286 m. V balení ich je 8 ks, balenie váži 11,2 kg a pokryjem ním 1,4 m2.  K tomu je ešte dostať pekné lišty v identickom vzore, 5,8 cm vysoké a 2,5 m dlhé (majú aj 8 cm vysoké).





Druhou podmienkou bolo, že podlahu budem klásť na hrubšie podložky, nie na izolačnú protikrokovú penu. Aby plynula garancia, musím použiť aj parotesnú fóliu, ktorá sa prekrýva na 20%. Pokládka stojí 6,53 eur/m2, čo by bolo v mojom prípade okolo 300 eur. Ja si položím podlahu asi sám, aj keď zvažujem túto možnosť a to len z dôvodu, že som chcel byt mať položený v celku. Ale už vo viacerých predajniach mi povedali, že by som mal izby rozdeliť. Preto asi položím samostatne malú izbu, spálňu a chodbu, obývačku a kuchyňu v spolu jednom kuse. Pokládka teda bude na vyčistenú podlahu, ktorú vyhladím od vyliatych kopčekov a malty. Na ňu položím fóliu, ktorá pôjde až na stenu. Na ňu položím dosky a potom pôjde podlaha. Škáry vyplním akrylovým tmelom a pripevním do steny každých 50 cm klipy, na ktoré nacvaknem lišty. Tie nebudem dávať za roldory.







Na predajni majú síce iný systém ako Arbiton a majú Starlon 6mm. Podložky pod plovoucí podlahy Starlon 6 mm. Termoakustická izolačná podložka je z extrudovaného polystyrénu, určená ako izolácia a podložka pod plávajúce laminátové podlahy, drevené a ostatné podlahové krytiny. Starlon se vyznačuje schopnosťou tepelne a zvukovo izolovať, pohlcovať drobné nerovnosti povrchu, veľkou odolnosťou proti zaťaženiu a vysokou hodnotou redukcie kročajového hluku. Je nenasiakavý, hygienicky a ekologicky nezávadný, bez zápachu v lososovej a modrej farbe. Predáva sa aj ako rolka, ale vo forme dosiek je 6mm hrubý. Moja výška podlahy bude potom 1,9 cm.





Takže som sa dohodol, že mi vystavia ponuku na podlahu, lišty vrátane parotesnej fólie, podložky, úchytov a akrylového tmelu, . Pôvodná ponuka mi došla na sumu 2400 eur. Tak som si vyžiadal zľavu a dali mi 10%. Včera som bol na predajni spísať objednávku a zaplatiť zálohu, nakoľko včera bol posledný deň pred odchodom do Francúzska k dodávateľovi. Vzorku však nemali, ani na sklade, tak som sa spoľahol na  katalóg. Upresnil som ešte množstvá. Podlahu som znížil na 63 m2 (vrátane 7% rezervy a ostane mi ešte jeden balík naviac.), lišty upresnil na 19 ks (keďže nebudem dávať za roldory a jedna do rezervy), potom aj klipov bolo treba menej. Výsledná suma po zľave je 1808,95 eur. Zaplatil som zálohu 900 eur a po 21 dňoch by mi mali zavolať, aby som došiel po tovar (v prípade expresnej objednávky do krajšieho času je príplatok, ale ja mám čas).


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára