pondelok 23. mája 2011

Nedeľné tmelenie

Včera som vstal do slnečnej nedele. Ja som musel ísť na byt a začať tmeliť.


Na byte som bol pred 11-tou a najskôr som opáskoval spoje. Potom som si rozrobil prvý kýbel tmelu. Použil som pol sáčku tmelu (2,5 kg) a vsypal ho do približne 1,7 l vody (meral som to vodou od minerálky). Nechal 3 minúty pôsobiť a potom som to rozmiešal pomocou vŕtačky. Hmota bola ako z katalógu, moje trápenie pri minulých tmeleniach miešaním tmelu špachlou, bolo zbytočné a zabudnuté.

Najskôr som začal tmeliť v obývačke malú časť. Postŕhal som všetky porušené časti dosiek, aby mi to potom neodpadávalo. Keďže bol tmel super urobený, hladký a bez hrudiek, tak som rýchlo vytmelil páskové spoje a potom aj priečne. Tie som natieral vlhkou štetkou, aby sádra toľko nesala a spoj bol pevnejší a neprepadal sa toľko tmel. Kedže tam boli veľké medzery, prepadne sa aj tak, ale to dorovnám druhým tmelením. Takto som dokončil celú časť, zatmelil skrutky. Ešte budem musieť poriadne urobiť vnútorné tienidlo, všetky skrutky a skok dosky pri stene. Tam je totižto doska znižovaná pre spoj páskou.

Potom som pretmelil páskové spoje v obývačke a v kuchyni. No a so zvyšným tmelom prichytil lištu na stúpačkách v kuchyni. Tieto nové lišty sú 2,5 m, takže som musel kúsok dostrihnúť. Tie dlhé 3 m si nechám na podhľady.

Keď som to mal urobené, zapálil som si fajku, lebo som bol dosť unavený. Vonku strašne pražilo slnko a mne nebolo úplne dobre. Po krátkej prestávke som zarobil zvyšnú časť vrecka tmelu rovnakým spôsobom, ako predtým. Ešte mi ostali 3 ks (dokopy 15 kg), najviac sa spotrebuje vždy na hranách a ešte musím urobiť kuchyňu, takže to budem mať asi akurát. Začal som tmeliť kuchyňu. Dokončil som stúpačky, potom spoje priečne na strope, pozdĺžny pri ostrovčeku (tam je to rovnaké ako v malej izbe, znížená hrana). Keď bola kuchyňa hotová, dotmelil som obývačku. Nie všetky skrutky som zatmelil, ale tým som sa teraz nevenoval, to urobím nabudúce. Potom som začal lepiť hrany na obložení radiátoru v kuchyni. Zvyšný tmel mi už pomaly tvrdol (lebo doba spracovania je cca. 40 minút), tak som rýchlo prichytil jednu lištu aj v spálni. Tým som moje úkony ukončil, umyl náradie a o pol piatej som išiel natankovať a domov. Doma som ľahol a spal, bolo mi zle. Neviem, či som bol dehydrovaný z tepla a unavený, ale bol som k.o.











Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára