streda 1. decembra 2010

Posledné nákupy

Aby som využil kartičku do Presporu, bol som nakúpiť ešte pár vecí. Bol som aj v Gipsole a taktiež dokupujem náradie a materiál, aby som cez víkend mohol odštartovať.


Včera som najskôr zbehol ešte do Gibsolu. Kúpil som 200 ks zatĺkacích hmoždiniek WURTH 6/40 na uchytenie konštrukcie a stropné kotvy (klince) ETCD 6/40 na uchytenie priamych závesov (165 ks). K tomu 3 ks tesnenia na konštrukciu 30 mm a vyplatil som slušných 66,05 Eur. Pozeral som ešte aj na revízne dvierka. Majú klasické plastové, ktoré sú síce za lepšiu cenu, ale zase sú ako päsť na oko. Druhý typ sú kovové so sadrokartónovou výplňou, ktorá sa dá natrieť a vidieť len ryhu cca 5 mm po obvode. Tie sú drahšie, patent na vyplačenie je na objednávku. Objednal som ich telefonicky (rozmer 300 x 400 so systémom F3 - hore bude retiazka, dole sú kolíky), ešte mi dá vedieť presnú cenu a možno budú v pondelok. Mali by stáť ale okolo 40 Eur (plastové sú okolo 7 - 20 Eur), lebo trochu väčšie objednávali za 46 Eur. Každopádne som viac za druhú verziu, lebo je menej viditeľná a ten rozdiel sa v celkovej sume už stratí.



Potom som išiel do Presporu. Kúpil som nerezové hladítko 8 x 8 mm na obkladačky (budem ho potrebovať pri kladení DEVI koberca, penetračný náter Penetra 5 l , 35 ks spojek na CD profily a 5 balení sadrovej stierky Rimano 0-3 Plus 25 kg. Pôvodne som chcel kúpiť Rimano Final, ale tú nemali. Je to veľmi jemná sivobiela sadrová stierka. Hodí sa na vyrovnanie povrchu pred maľovaním – lokálne opravy nerovností aj celoplošné stierkovanie a vyhladenie povrchu. Materiál je ideálny pre uzavretie pórov betónových prefabrikovaných dielcov, aj monolytických betónových konštrukcií. Má vysokú priľnavosť aj na starých vápenných a cementových omietkach. Optimálna hrúbka je do 3 mm, s možnosťou vyhladenia až 0 mm.
Spolu ma to stálo 76,16 Eur. Potom som to vynosil na byt, došiel aj Pišta a pomohol mi s omietkami.




Čo som ešte včera vybavoval bol obkladač a sokle. Volal som s Dušanom a dohodli sme sa, že mi obloží kúpeľňu v prvej polovici januára. Vaňu mu vymurujem, ale ju neukončím (to urobíme potom, keď si vymeria konce). Musím mu nachystať aj podlahové kúrenie. Do betónu zapustím čidlo (vopred vysekám drážku) a natiahnem lepidlo na dlaždice. Do neho vtlačím koberec a uhladím lepidlo. Keď vytvrdne, tak na to bude klásť podlahu. Taktiež musím narezať sokle. Budem potrebovať 10 ks + 2 ako rezerva, teda 12 ks. Tie môžem robiť buď u kamenára, ktorý ich aj zaoblí, alebo iba ako listely. So zaoblenim ma sokel vyjde 10 Eur s DPH (cena ako pre štúdio). Rezanie ako listelu lúčom je lacnejšie, cena je okolo 5-6 eur za 1 mb rezu. Takže je to skoro o polovicu lacnejšie. Dušan mi vravel, že to nie je problém, lebo rez je rovný a ostré hrany keramiky zabrúdim šmirglom. Takže som už volal do jednej z odporučených firiem Kovovýroba Blecha. Tam to robia do 2 dní, majú otvorené od pondelka do piatku 8 - 16:30. Takže tam zbehnem zajtra, sú kúsok od Presporu. Na sokle budme potrebovať 2 ks podlahy, 1 kus dlažby PROYECCION GRIS 90x45cm sa dá rozrezať po dĺžke na 6 kusov sokla 90 x 7,5 cm.

Po práci som bol v Baumaxe pozrieť aku skutkovač. Mali rôzne typy, asi kúpim zajtra Black and Becker sadu, kde sú dve aku-batérie a batérka zabalené v taške. Stojí 59,99 Eur a keď si porobím čo mám, tak ho vždy môžem vrátiť. Kúpim ho zajtra ráno. Je to AKU vŕtačka 12 V - EPC12TCB. Kúpil som ale SDS vrták 6 mm a "brnkaciu šnúrku". Ešte zajtra kúpim nožnice na plech, aby som vedel strihať konštrukcie. Kúpim klasické obyčajné pravé, ktoré stoja 14,28 Eur (špeciálne Rigips sú za 42,25 a to nechápem, v čom je rozdiel).  Hoblík nekúpim, hrany zrazím rašpľou. Zajtra vrátim aj kartičku, dnes bola kalamita. Akrylátový tmel kúpim až neskôr.




V sobotu príde pomáhať Juro, lebo Taho nemôže. Tak začnem robiť malú izbu a chodbu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára