nedeľa 12. decembra 2010

Kúpeľňa napreduje

Cez víkend som značne postúpil so sadráčmi v kúpeľni. Vymenil som aj skrutkovač.


V piatok som dokúpil samonatĺkacie klince, po práci išiel na byt a rýchlo pripevnil zostávajúcu stojku v kúpeľni. Šlo to rýchlo a tak som potom vybavil stretká, čo som mal naplánované. Suseda mi nechala v schránke kontakt na vodárov, takže zajtra im zavolám a dohodnem si stretnutie.


V sobotu prišiel na 9:15 Taho. Ja som predtým bol na záhrade zobrať rebrík, predlžovačku a murársku lyžicu. Začali sme robiť strop. Pozrel si, ako som namontoval konštrukcie a poradil mi, aby som na ostrovček dal ešte jeden CW profil pre spevnenie. Nevedeli sme najskôr, ako vymyslieť podhľad, keďže všade mám tie nezmyselné oblúky v rohoch. Nakoniec sme urobili odsadenie od steny 30 cm z oboch strán, pričom v strede bude 120 cm škára na LED pásik. PO značnej dobe sa nám to podarilo urobiť a začali sme ťahať UD profily po stene. Zistil som, že mám krivý strop, lebo keď sme išli do vodováhy, tak nám zbehol pri dverách o možno aj 5 cm hore. Aj keď sme išli podľa vodováhy, merali sme všetko, aj tak nám spoje nesadli a museli sme ich napasovať. Potom sme navŕtali priamo úchyty a vložili CD profily. Pri dverách sme použili na jeden úchyt vždy dva, lebo nám nedočiahol kvôli krivému stropu. CD sme nenapájali, to urobím potom v iných miestnostiach. Keď sme mali uchytené všetky konštrukcie, Začali sme robiť s doskami. Najprv sme nahodili jednu celkovú. Tá bola neskutočne ťažká, ani som nevedel sa s ňou postaviť na stoličku. Keď bola uchytená, tak sme dali ďalšiu pozdĺžnu. Potom musel ísť už Taho preč, bolo 18:30. Ja som sa rozhodol, že vrátim Black and Decker, nakoľko s ním mi nešli navŕtať ani konštrukcie a pri montáži dosky na strop som zistil, že poriadne ani sadráč. V Baumaxe si na reklamáciách zavolala predajcu, ktorý skontroloval prístroj a vypísali mi doklad. Bol to ten istý predavač, ako keď som ho kupoval a teraz mi povedal, že to je slabé na montáž. Pretože som platil kartou, peniaze mi pošlú na kartu. Išiel som do Hornbachu, kde som chcel kúpiť Mac Allister, ako mal Taho. Ten už nemali, bol to starší model. Obsluha tam je ale desná, keď som sa už dočkal chlapíka, tak ma skôr sprdol, že on nemá čas a keď už mal, tak mi poradil dosť podráždene. Nakoniec mi poradil kúpiť sadu tiež so svetlom a dvoma aku batériami, síce len 10,8 V (99 Eur), ale krútiaci moment 18. Ten je vraj dôležitejší, tá moja BD vraj mala len 9. Tak som si ešte overil, či ak nebude stačiť ho môžem vrátiť. Kúpil som magnetický nádstavec na vruty, 1500 vodováhu, vrták 6 (ten pôvodný sa zlomil) a sadu vrtákov, zaplatil dokopy 117,95 a išiel konečne domov. Hoblík na sadráč som nekúpil, lebo tu bol drahší. Kúpim v Gibsole, ale malý Stanley za 6,78 Eur - ten mi stačí a nemusím kupovať Rigips značku.







Ráno som došiel na byt trochu neskôr, až na 10-tu. Po včerajšom celodennom snežení a kalamite ani stopy, pršalo a sneh sa roztopil. Najskôr som chcel otestovať novú mašinku. Tak som pripevnil na ostrovčeku konštrukciu. Išlo to úplne v pohode. Síce Tahova je silnejšia, ale celý deň som mal na testovanie a určite si ho nechám. Má Li-lon batériu, takže ju môžem hockedy nabíjať. Nabíjačka ju najskôr vybije a potom do 30 min nabije. Skrutkovač je ľahučký, úplne ideálny. Potom som išiel montovať do kúpeľne. Nameral som si zadnú dosku a vyrezal dvierka. Keď bola na konštrukcii, osadil som sklopné, ktoré tam pôjdu. Uchytiť ich musím neskôr s Tahom, lebo môj skrutkovať nedokázal dotiahnuť skrutku (asi aj tak použijem 2,5, lebo tie moje 3,5 sú zbytočne dlhé). Potom som obložil prednú stranu. Priečky pri stene som radšej spevnil priečnou lištou, lebo tá od vane nebola úplne pevná. Nakoľko múrik je trochu krivý, tak mi vznikla fuga asi 2,5 cm, ktorú vyplním tmelom. Doložil som vrchnú časť, uchytil som bočnú stranu a časti pri kurenárskych stúpačkách. Tam sa mi spodná časť trochu pretlačila, takže tú vytmelím tiež. Vrchné časti som nechal tak, tie sa doložia po namontovaní stropov. Hrany som vždy zrazil, aby sa tam dala prilepiť lišta. Potom som namontoval dosky na ostrovčeku, umyl schody a išiel o 18tej domov. Ešte prídem zajtra dokončiť tienitko, napenetrovať steny a niekedy v týždni s Tahom namontovať dosky na strop a steny, prilepiť na steny sadrokartón. Tak budem nachystaný na víkend, keď s ujom Janom domurujem vaňu, vytmelím sadrokartón a nainštalujem podlahové kúrenie. Potom dohodnem Karola s elektrikou a môže prísť Dušan.















Tento hoblík na zrážanie hrán kúpim.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára