piatok 17. decembra 2010

Bezpečnostné dvere a steny

Ráno bol na byte technik od ADLO.


Objednal som ho preto, aby som vedel ako na tom som so zárubňou. Ak by sa mala sekať, tak kým sa byt prerába. Technik zhodnotil, že zárubňa je v otvore pomerne rovná, až nezačal merať rovinu so stenou. maximálnych 5 mm jedna strana prekročila, tam bol skok cez 1 cm. Zárubňa mi padá dnu do bytu, takže musí ísť von. Nakoľko mám atypické zárubne, tak som si dal urobiť zárubňu na mieru (príplatok je 49 Eur, ale budem mat zárubňu širokú na celú stenu). Ceny zárubní sa pohybujú okolo 60 Eur. Výhodou novej zárubne okrem bezpečnosti bude aj to, že mi dvere nepadnú a budú sa stále dobre zamykať. Pôvodná zárubňa má väčšinou problém, že pánty časom sa vychýlia (to sa nám deje doma teraz a potom sa ťažko zamykajú dvere). Prah zárubne sa spraví s rezervou (dal som 2 cm) pre podlahu a v prípade medzery medzi podlahou sa vyplní silikónom. Aspoň nemusím navyšovať podlahu, lebo medzi súčasným prahom je veľký skok. Do zárubne pôjde aj otvor do podlahy, čo mi vyhovuje (doma nám vyvŕtali dieru do podlahy). Odporučili mi dvere rady Elite Aduo a Teduo, ktoré by mi mali postačovať a majú 7 rokov záruku. Na tie Aduo s novou zárubňou, bezpečnostnou vložkou Mul-T-Lock Junior sa vzťahuje vianočná zľava -200 Eur. Tú aj plánujem využiť - v podstate budem mať zárubňu zadarmo. Dvere stoja 739 Eur. Farby ešte neviem, ale asi si ich dám tmavé. Aj keď v dome sú biele dvere, možno dám bielu len zvonka (len tá sa rýchlo zašpiní). Pozriem si ešte, aké majú dvere susedia.

Dvere Aduo:
  • bezpečnostná trieda 3+
  • tajné osvedčenie NBÚ
  • počet istiacich bodov 13-23
Vložkou Mul-T-Lock Junior:
  • vložka obsahuje 8 teleskopických stavítok
  • vložka je odolná proti vyhmataniu planžetou a metóde SG, vďaka teleskopickým stavítkam
  • odolnosť proti vytrhnutiu bubienka
  • ozubenie znemožňuje násilné odomknutie trezorového mechanizmu v každej polohe
  • každá vložka obsahuje bezpečnostnú kartu, na základe ktorej sa vyrábajú kľúče
  • vložka Mul-T-Lock Junior má osvedčenie pre bezpečnostnú triedu 3
V pondelok pôjdem do predajne a spíšem objednávku. Jedine čo ma trápilo, že sa mi po brúsení stierok môže zaniesť systém. Ale dajú sa vraj za 26 Eur požičať provizórne dvere, ktoré mi potom nahradia mojimi. Takže v pondelok zistím celkovú cenu, lebo určite niečo bude stáť povrchová úprava, kukátko, montáž, dovoz. Možno využijem splátky, ktoré poskytujú cez Home Credit.


Po práci som bol prilepiť ešte sadrokartón na steny v kúpeľni. Išlo to pomerne ľahko, mal som to za 2,5 hodiny urobené. Volali mi aj z ADLO, že vraj dvere ma vyjdu okolo 1150 Eur. V pondelok tam pôjdem uzavrieť zmluvu a využiť zľavu.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára