utorok 27. novembra 2012

Test zárubní, police a posteľ

Dnes som po práci išiel s Jurom na byt, úloha bola jasná - otestovať zárubne.

Chceli sme zistiť, či som to dobre zameral a aké špalíky a rozpery budem potrebovať. Vyniesol som na byt aj glazúru a štetec. Najskôr sme začali s malou izbou. Rozobrali sme balenie a odniesli 3 diely (bočné a horný) do izby.
Vtom mi zvonil niekto na dvere, prišiel chlapík od plynu dôverníčka. Plynár nič neodmeral, len som mu podpísal papiere. Samozrejme, že s ním vbehla aj dôverníčka a okrem poznámok, že už sa to dokončuje mi aj oznámila, že budúci rok budú meniť stúpačky. Takže ma čaká búranie sadrokartónov. Kuchyňu teda dokončovať nebudem, tá bude aj viac v pohode. Horšie to bude v kúpeľni, ktorú budem musieť tiež otvoriť.
Potom ako odišli sme pokračovali. Juro napasoval rohy a spojil ich dvoma spojkami. Jedna sa stiahne pomocou skrutkovača, druhá sa narazí kladivom. Medzi diely ide ešte lamela. Potom sme zárubňu primerali, ale nedoliehala, lebo mi vadil zle vypílený roh betónu. Tak som ho odrazil majzlíkom a mohli sme primerať. Problém je ten, že úplne nepokryje celú stenu, takže miestami sú medzery. Tie budem musieť po montáži zasádrovať a natrieť na bielo. Ale inak to bude vyzerať veľmi pekne. Ešte som si pomeral rozperu (82 cm) medzi zárubňou a dali sme ju na bok.





Potom sme zmontovali zárubňu do kúpeľne, kde bude rozpera 57 cm. Juro išiel o 17:15 domov a ja na som ostal na byte. Volal som ešte s Peťom, ktorý mi volal, že nestíha mi do 16-tej doniesť police (pôvodne mi ich mal doniesť do práce), tak sme sa dohodli na štvrtku. Ale kedže sa mi urobil čas, tak som skúsil, či nie je v dielni. Vraj bude zase o 18:30. Takže som mal ešte hodinu čas. Postavil som si dve palety na bok a na to som dal tretiu. Urobil som si taký pracovný stôl. A začal som natierať glazúrou. Poriadne som ju rozmiešal a natrel horné latky. Kresba dreva vystúpila hneď von, ľúbi sa mi to. Potom som to nechal schnúť, otvoril okno a išiel preč. Zajtra to prídem natrieť zase, keď to bude suché, aj z iných strán. Potom to celé jemne prebrúsim a natriem zase, lebo tak zhodím dole jemné triesky a vlákna.




U Peťa na VŠVU som bol o 18:15. Zavolal som mu a už bol v dielni. Tak som tam za ním išiel a akurát mi lepil hrany. V podstate som aj dobre došiel, lebo už nažehlil dve a na zlú stranu. Tak mi ich nažehlil na správnu, začistil a spílil na píle. Tiež som mu musel povedať uhol, lebo to meral opačne. Potom mi narezal ešte rozpery (2 x 82 cm a 1 x 57 cm). Ešte si musím zohnať dve dlhšie, lebo sme sa s Jurom dohodli, že zárubne osadíme naraz, keď mi prídu aj tá posledná s dverami. Urobil mi aj nejaké kliny. Naložil som všetko do auta, ešte aj s nejakými kúskami na vyplnenie medzier pri penení zárubne. Potom sme sa išli najesť.

Zajtra pôjdem namontovať police, no a ak budem mať čas, natriem zase nejakú časť palety.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára