piatok 13. apríla 2012

LED a svetlá

Na byte sa moc neudialo. Teraz skorej viac vybavujem veci.


V stredu som bol na byte odniesť len farbu. Dokúpil som malé balenie za 7,59 Eur a odniesol ho na byt. Tam som zaspal na 45 minút a išiel domov. Vo štvrtok mal prísť Karol, ale nestíhal. Ja som mal tiež vybavovačky s Devínom, tak som na byte nebol. Bol som až dnes.

Najskôr som sa pred 13-tou stretol s chalanmi na byte. Prezreli sme elektriku, povedal som im čo a ako a dohodli sme sa, že mi to urobia budúci týždeň, keď mi prídu vypínače a ostatné veci. Jeden rámik v kúpeľni som kúpil zlý, lebo tam je 5 rámik. Ja som myslel, že budem vedieť zložiť 4+1, ale to nejde. Vyrábajú len 4 rámiky v tej kombinácii, tak buď kúpim biely, alebo kúpim iné vypínače od inej firmy. Karol mi kúpi 2 ventilátory s mriežkou, aby nešiel smrad zo šachty von.
Potom som išiel s chalanmi kúpiť bodové svetlá. Kúpili sme 4 výkyvné rámiky, 4 LED žiarovky a 4 káble za 43,39 Eur.
Potom som vybavoval ešte LED hady. Včera som písal do firmy na internete, nech mi poradia. Tak mi došla odpoveď, ale potreboval som konzultáciu. Chlapík nemohol, tak som sa s ním dohodol, že zavolám večer. V robote som bol dlhšie a na byt došiel neskôr. Tak som najskôr zavolal chlapíkovi. Vyjasnili sme si princíp, čo mi všetko treba a svetelnosť. Objednávku urobím večer doma.
Potom som nalial malú farbu do vedra a rozriedil. Natrel som podhľady, prebrúsil stekance a natrel steny v chodbe, obývačke a prekryl zle zatreté miesta. Ešte budem musieť urobiť aj strop v chodbe, je fľakatý. Prebrúsil som kúpeľňu za zrkadlom a pretrel ju. Začal som natierať aj stenu v spálmi pri dverách. Len mi to zle išlo, lebo valček bol suchý. Tak som ho dal do vody a skončil. Urobím to zajtra a pretriem aj strop a zadné steny. Ešte som cestou vyhodil fľaše, špinu a obaly z tmelov a išiel domov.



Doma som sadol k internetu a začal objednávať svetlá z LedStar. Do kúpeľne som objednal zostavu 2,5m bieleho pásu (vysokosvietivý LED pásik 3528 600 LED, 9,6W/m), ktorý som si dal zaliať do vodeodolného obalu. Zostava obsahuje aj zdroj, takže ju rovno len strčím do zásuvky a nemusím nič pájkovať. Nedám ho do lišty, ale chytím ho svorkami (kúpil som 10 ks), aby nespadol. Pás sa jednoducho len ustrihne. Taký istý, ale bez povrchovej úpravy, som kúpil na podhľad k TV. Celá 1 sada má spotrebu 24W a svetelný výkon 1230 lm. Pre porovnanie, tomuto výkonu zodpovedá svetlo 90W klasickej žiarovky. Jeden pás stojí 29,90 Eur. 10 úchytiek stojí 0,90 Eur.

Do obývačky na strop som kúpil 5m zostavu (vysokosvietivý LED pásik 3528 600 LED, 9,6W/m). Celá sada má spotrebu 48W a svetelný výkon 3400 lm. Pre porovnanie, tomuto výkonu zodpovedá svetlo 250W klasickej žiarovky. Tento budem mať trošku kratší, o 10cm, ale to nevadí. Potrebujem dĺžku 5,1 m a nebudem kupovať zbytočne pás. Cena pásu je 39,90 Eur. Mohol by som síce napojiť ustrihnutý koniec, možno to tak aj urobím, no a doobjednám ešte spojovací konektor. Zatiaľ som objednal len dva spojovacie konektory pre dvojlinku, aby som mohol ten 5m rozstrihnúť, dvojlinku prevliecť cez predel na strope a ťahať ďalej kábel. Cena spolu dvoch konektorov je 1,30 eur a 1m dvojlinky 0,35 mm je 0,29 Eur. Spolu s poštovným (3,70 Eur) to robí 105,95 Eur. Cena bude ale vyššia, lebo zaliatie pásika v kúpeľni bude nejak 1-2 Eur za meter. A idem objednať ešte ten spojovací konektor, čo stojí 0,65 Eur. Všetky konektory sú zacvakávacie, lebo sú aj zasúvacie.







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára