sobota 5. novembra 2011

Začínam stierkovať

Dnes som začal stierkovať. Myslel som si, že je to jednoduchšie. Na obrázkoch v návode to vyzerá v pohode, ale...


Na byt som došiel o jedenástej. Prezliekol som sa, pozametal dlážku v chodbe a zarobil pol vedra stierky. Návod je jasný. Natiahnuť na stenu, vyhladiť, nechať zavädnúť, navlhčiť, roztočiť vlhkým špongiovým hladítkom, zavädnúť, roztiahnuť vzniknuté mlieko. Úplne jednoduché, ale až pri práci som zistil, že návod je jedna vec, prax druhá.

Takže zarobil som si vedro a začal nanášať stierku. Naschvál som si zvolil cvičnú stenu v chodbe, lebo tam bude roldor. Ťahá sa zospodu hore, z mokrého do suchého. Ide to celkom ľahko, ale zistil som, že stena je úplne krivá. Tu som zistil prvý fakt, že nemôžem nanášať stierku len v určitej vrstve, ale treba stenu vyrovnávať. Robilo mi to potom problém pri vyrovnaní, aj pri vyhladení špongiou. Musel som zarobiť ešte jedno vedro, urobil som 1/4. Dorovnal som vrchné časti a naniesol som výklenok pri ostrovčeku, ako aj spodnú časť kuchyne. Medzitým som kontroloval stenu, kedy budem môcť roztočiť špongiou. Tu nastal druhý problém, čo to znamená zavädnúť. Najskôr sa mi rozmazávala, ale potom už bola vytuhnutá. Takže nerovnosti od špachtle som nevedel poriadne vyrovnať. Navlhčil som stenu rozprašovačom a vlhkou špongiou som skúšal vyrovnávať. Horná časť, ktorá bola ešte vlhká, lebo som ju naniesol neskôr, išla v pohode. Zistil som, že musím mať stenu poriadne vlhkú a taktiež hladítko musí byť dosť mokré a stena ešte nevytuhnutá. Nechal som ju schnúť a zapálil som si fajku.













Počas fajčenia som sa rozhodol, že do vlhkej vrstvy nanesiem ešte jednu vrstvu. Tak píšu v návode, aby sa stierky dobre spojili. Takže som zarobil ďalšiu polku vedra a začal nanášať na stenu novú vrstvu. Teraz som sa snažil to vyrovnávať a roznášať po celej šírke. Zvyšok som použil na výklenok, spodok kuchyne. Ešte mi ostalo snáď pol zarobenej dávky, tak som ju začal nanášať na roh v spálni. Na jednu časť, aby som zalepil lepidlo, ktoré tam ostalo z prilepeného tepelného mostíka. Potom si začala už tuhnúť stena, tak som všetko zanechal, nechcel som urobiť tú istú chybu, navlhčil stenu a mokrou špongiou začal vyrovnávať. Už to bolo lepšie, aj keď miestami ostávali malé ryhy, ako aj stopy po špongii. Potom som zvyšnú stierku vyhodil. Nechcel som ju nanášať, kým neuvidím reálne vyschnutú stenu. Asi ju budem musieť prebrúsiť, ale nevadí. Umyl som náradie, prezliekol som sa a o šiestej som išiel domov. Nemal som už náladu na brúsenie a tmelenie v kúpeľni. Zajtra asi nepôjdem, pôjdem jazdiť s Jurom na motorku. Musím získať cvik a večer je Rammstein.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára