utorok 1. mája 2012

1. Máj

Dnes bol 1. máj a s ním spojený sviatok. Pretože je utorok, mali sme povinné voľno a tak aj s víkendom som mal 4 dni na prácu. Nevyužil som všetky, lebo som bol jazdiť, na fajkovej súťaži a na záhrade.


V piatok hneď po práci som išiel na záhradu kosiť, lebo som mal už veľkú trávu a tento rok som nekosil. V sobotu som bol na záhrade a odpratal nakosenú trávu, konáre a bol jazdiť. Večer som chcel ísť ešte prebrúsiť hranu a znovu ju vytmeliť, ale nechcelo sa mi.

Tak som tam išiel v nedeľu. A to na dvakrát. Najskôr doobeda, prebrúsil som hranu a vytmelil. Potom som sa bol najesť a večer som išiel znovu. Karol mi tam pri ledke nad ostrovčekom kúsok odštiepil, tak som vytmelil aj ten, aj nejaké kúsky na stenách. Potom to pretriem bielou.




V pondelok som bol dohodnutý s Jurom, že pôjdeme pre svetlo a vypínače a potom jazdiť. Stretli sme sa o 8:45 pred garážou a išli sme hneď do Verex-Elto. Ten čo to objednával tam nebol, ale vydali nám to v pohode. Len som nemohol vrátiť 4 a 1 rámik, lebo tá šedá bola objednaná na zákazku pre mňa, takže som prerobil asi 17 Eur (hlavne vďaka 4 rámiku). Nevadí, odložím si ich,a k by mi nejaký praskol, alebo by som ho potreboval (aj keď asi ťažko, možno ho použijem inde). Zaplatil som 285,11 Eur, naložili to Jurovi do skútra a išli sme ich odniesť na byt.



Potom som musel ísť vybaviť dačo do Rače do LPG, ale miesto toho som si kúpil tlačítko na WC. Juro mi tam vybavil zľavu, takže miesto 80 eur som platil nejakých 50 Eur. Vybral som si Bolero lesklý chróm. Čo tam ale nemali boli predĺžené nádstavce, nakoľko mi ujo Jano neodsadil krk a múr mi zarovnal zarovno s ním. Na to išiel obklad a tým pádom tlačítko zapadlo dnu. Tak nám odporučili firmu Laborman vo Veľkom Biely, kde som to dostal za 16,76 Eur. Pár skrutiek, ale nepomôžem si. Tie pôvodné z tlačítka sa namontujú do týchto predĺžených, pôvodné sa zlomia na požadovanú veľkost a tak sa prichytí rámik. Do neho sa zacvakne tlačítko. Potom sme išli k Jurovi na dom do Kráľovej a domov. Volal som ešte s Vladom Brijom, ktorý mi príde v stredu na byt pozrieť stolík pod umývadlo do kúpeľne. A aj ostatné veci. A volal som aj s vodárom, ktorému sa ozvem budúci týždeň a dohodneme sa, kedy príde nahodiť batérie, wc, radiátory. To už budem mať funkčnú vodu.




Dnes som mal od 13-tej registráciu na súťaž vo fajčení fajky. Preto som na byt išiel doobeda. Najskôr som začal montovať zásuvky v spálni. Zásuvka sa skladá z 3 častí. Najskôr sa namontuje kovový rámik, potom sa do neho zacvakne strojček (káble sa prichytia tak, že vyberie sa vnútro a tým sa odkryjú skrutky) a na to ide rámček. Tak som odcvakol káble na potrebnú dĺžku na zásuvke vľavo. Namontoval som kovový rámik skrutkami zo sadrokartónu. Budem musieť dokúpiť skrutky, lebo nemám čím prichytiť rámiky. Zároveň kúpim aj malé klinčeky na prichytenie led pásika na vaňou. Takže odcvakol som káble, namontoval kovový rámik a zo strojčeka vybral plastový kryt. Modrý kábel som dal do pravej diery, zeleno-žltý do kolíka hore, hnedý do ľavej.







Keď som mal urobenú ľavú zásuvku, išiel som na pravú. Pretože tieto dve sú spolu v okruhu, tak som musel dať dva káble rovnakej farby do jednej diery. Postup bol rovnaký. Tak isto som namontoval aj tretiu zásuvku pri dverách, ktorá je zase v okruhu s tou pravou. Zásuvky ale ešte nejdú, lebo okruh z obývačky nie je urobený. Keď som ale namontoval túto tretiu, pozerám, že stred sa mi zdá nejaký tmavý. Miesto polárnej bielej mi dal slonovinovú bielu. Tak to beriem do práce a zajtra mi to Juro vyreklamuje. Neviem, či sa budú dať aj tieto 3, lebo už sú rozbalené, keď tak ich prehodím s nejakými z domu.


Potom som ešte namontoval klasický vypínač 1-notkový. Tiež je zložený z 3 častí, ale strojček sa nerozoberá. Zavolal som Karolovi, že ktorá farba má byť kde, lebo do vypínača idú dva hnedé káble a na ňom je označenie červenej a bielej diery. Červená má byť hore, aby bol vypínač aktívny pri stlačení hore. Tak som to tak namontoval. S Karolom som sa ešte dohodol, že príde nejak k večeru, lebo nemá 2 týždne čas.







Na záver som rozrobil posledný zbytok tmelu a vybrúsil a pretmelil sadrokartón. Potom som už išiel o 11-tej domov na obed a na súťaž.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára