piatok 22. júla 2011

Upratovanie a omietky

Včera som išiel na byt neskôr, až na 19-tu. Najskôr som bol u očného vybaviť šošovky (ktoré sa mi nepodarilo nasadiť) a potom som išiel do Hornbachu pozrieť možnosti pre štruktúrované omietky.


V Hornbachu som našiel dva typy, ktoré by mi vyhovovali. Pretože chcem mať len biele farby, pričom niektoré steny opticky oddelím tým, že budú štruktúrované, chcel som si pozrieť možnosti na súčasnom trhu. Keď tu bol Brago, tak sme si pozreli na škrabanú omietku. Preto som sa zaujímal o tento typ trenej omietky a potom ešte o valčekovú, ktorá má štruktúru hrudiek. Odchytil som pracovníka a ten mi to ozrejmil.

V prvom rade budem musieť použiť penetračný náter, ale nie obyčajný. Treba špeciálny pod omietky, inak by nedržala. Ide o základný náter na báze akrylátovej disperzie na zjednotenie podkladu, špeciálne pod omietky bez použitia rozpúšťadiel na vonkajšie aj vnútorné použitie, podľa potreby tónovateľný (ja chcem ale biely). 10 l stálo 39,99 eur, ale použijem ho len na steny, kde bude trená omietka. 1 l (cca. 1,7 kg) stačí na 7 m2 pri jednom nátere.


Potom mám na výber prvú možnosť škrabanú syntetickú omietku vnútornú. Tá sa nanesie nerezovým hladítkom do výšky zrna a potom sa umelohmotným trie (škrabe) ľubovoľným smerom. Je to biela dekoratívna omietka na priame použitie pre decentné štruktúry, zrnitosť má 1,5 mm a 20 kg stálo 32,10 eur a je na cca. 10 m2.





Druhá možnosť je valčeková syntetická omietka vnútorná. Ide o interiérovú dekoratívnu bielu omietku, ktorá sa nanáša okamžite len valčekom, je paropriepustná, bez rozpúšťadiel, vysoko odolná proti poškodeniu a je vhodná na omietku, betón, sadru. 20 kg stojí 41,45 eur a je na cca. 30 m2. Neviem či aj pod ňu treba dávať penetráciu, ale asi áno.



Zatiaľ uvažujem nad prvou možnosťou, aj keď pôvodne som chcel druhú. Musím si aj prepočíťať, koľko budem potrebovať materiálu. Preto som o 19-tej išiel na byt a miesto brúsenia som začal inak.

Najskôr som poodnášal veci do pivnice, pričom cez deň som si dal urobiť 2 náhradné kľúče. Tam som to pozametal a zamkol. Potom som začal rozmeriavať miestnosti. Nakreslil som si plánik a budem musieť presne vypočítať, koľko m2 mi treba na obyčajnú farbu, koľko na obyčajný penetračný náter, koľko na špeciálny pod omietku a koľko omietky. Keď som to mal pomerané, tak som začal upratovať v spálni. Roztriedil som veci, poukladal do pôvodných obalov a krabíc. Vyhodil som veľkú krabicu, kde boli nahádzané handry a nachystal ďalšie veci, ktoré odnesiem na záhradu. O 21:15 som išiel nakoniec domov.





Dnes som si podľa plániku vypočítal plochy a spotreby si vypočítam až podľa konkrétnych noriem na výrobky. Juro v práci mi poradil firmu Inex, s.r.o. Ide o slovenskú firmu na Kopčianskej a ponúkajú tiež interiérové a exteriérové fasády. Keď som si pozeral cenník, tak vychádzali lacnejšie oproti Hornbachu na penetračnom nátere o 16,19 eur a na omietke o 8,35 eur a to je už dosť. Takže sa tam pôjdem pozrieť, porozprávam sa s odborníkmi a nakúpim materiál.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára