sobota 27. novembra 2010

Po schodoch

Po schodoch, po schodoch, spoznávam poschodia... Tak takýto je refrén jedného známeho songu od Riša M. A zažil som to tiež.


Včera som po práci išiel na byt. Upratal som veci a odniesol posledné vrecia do odpadového dvoru. Z tade som  išiel kúpiť do Presporu balenie 1000 ks skrutiek TN 35, penetračný náter 1 l, 5 cm  penové tesnenie pod konštrukciu 30 m, samolepiacu pásku na spoje 90 m, 40 ks priamych závesov  CD 125 mm, 2 ks Ansetzbinder Rifix 25 kg pre lepenie sadrokartónu na stenu, 6 ks plniaceho tmelu Super 5 kg. Na všetko bola 20% zľava, len penetrák 15% - cena 81,38 Eur.

Večer som čítal ešte manuál a zistil som, že musím dopočítať viac CD profilov, lebo musia byť od seba každého 0,5 m. Preto som musel dopočítať aj kotvy. Ráno o 8 som sa stretol s Jurom, ktorý prišiel s Radimom, v Prespore. Dokúpil som ešte 40 ks kotiev, 2 ks sadrového tmelu ProMix Mega 5 kg na jemné dokončenie, balenie 1000 ks skrutiek ZN do plechu, 30 ks bieleho sadrokartónu Norgips GKB 12,5 mm, 12 ks zeleného GKBI 12,5 mm, 13 ks hliníkových rohových líšt pre sadrokartón 2,5 cm 3m dlhé, stenové 5 cm UW 4m konštrukcie 13 ks, 5 cm CW 3 m konštrukcie 12 ks, stropných CW 60 3 m konštrukcií 12 ks a CD 60 3 m 40 ks. Na všetko bola tiež zľava 20%, rohové lišty za 25%. Dokúpil som ešte špeciálne gumené rukavice 2 páry a zaplatil za všetko 564,66 Eur. Ešte som dostal aj pivo ako darček, 6 ks Kozla sa hodí.

Viem, že musím ešte dokúpiť spojovacie profily pre CD, hmoždinky a šróby do steny, hoblík na hrany, nádstavec na vŕtanie, nerezové hladítko, brúsnu mriežku, akrylátový tmel. Asi kúpim aj stierku Rimano Plus, špongiové hladítko (penová guma) a penetračný náter. Náradie kúpim asi v Gibsole, lebo neviem či v Prespore bude všetko, predsa Gibsol sa špecializuje na sadrokartóny a stierky.

Každopádne, po zaplatení sme išli do skladu. Museli sme nakladať dosky ručne, lebo vozík nefungoval. Ja s Radimom sme ponosili platne, Juro konštrukcie. Ako na chlp sme boli pred domom. Na 9, akurát prišiel Karola  už tam stál Juro Vojtek s Bobom. Začali sme nosiť. Najskôr konštrukcie. Najhoršie bolo sa dostať do bytu so 4m. Museli sme vždy prepchať jeden koniec medzi tyčami na schodoch, cúvnuť a zase ísť vyššie. Potom sme nosili dosky. Rozložili sme ich na dve kopy, aby sme nepoškodili podlahu. Po hodine sme to mali vynosené. Juro s Radimom odišli o 10, chcel odo mňa 12,50. Dal som mu 20 Eur, aj za pomoc.

Potom som išiel s chalanmi na kávu. Vynosil som ešte veci z auta, čo som mal zo včerajšieho a dnešného nákupu a bolo dorobené. Takže môžem začať robiť.







Ešte 2 inštruktážne videá.



2 komentáre:

  1. To teda hej, kupil som veci co mi treba na montaz a v sobotu zacinam. Tak uz to pojde lepsie. Este ten sadrac porobit a bude to uz viacmenej "skoro" hotove. Uz len obklad, stierky, farba a potom prkotiny ako svetla, klima a plavajuca :)

    OdpovedaťOdstrániť