pondelok 15. novembra 2010

Omietky

Tento víkend som nemal moc času pridávať novinky, lebo som bol uťahaný jak kôň. Tak to urobím teraz, od piatku do nedele.


V piatok som odišiel z práce skorej. Po druhej som už škrabal steny. Dokončil som chodbu a pustil som sa do malej miestnosti. Tú som urobil do 2/3 a išiel som na oslavu. Robi mi požičia Prespor kartu, kde by som mal mať 30% zľavy na nákup. Takže sadrokartón bude ešte lacnejší. Večer mi prišli aj peniaze zo sporiteľne na účet (rozdiel očistený o poplatok). Tam som sa moc nezdržal, lebo druhý deň už mal prísť ujo Jano o 7:00.
   









 Ako býva jeho zvykom, prišiel presne. O pol ôsmej som už doškrabával malú miestnosť. Natreli sa všetky steny, ktoré sa mali omietať, duvilaxovou vodou. Popri tom som miešal maltu. Tá sa míňala, tak som bol dokúpiť ďalšie vrecia - 2 ks, lepidlo a latu na vyrovnanie (spolu za 15,86 Eur). Nahodili sme omietku v kúpeľni nad vaňou. Nakoľko stena je dosť krivá, bude treba dohodiť ju ešte raz. Stena nad vymúrovkou a protiľahlá sa neomietala, nahodím tam sadrokartón, či niečo podobné. Bolo by to zbytočne drahé a prácne. Cez obed som zbehol kúpiť ešte 3 vrecia omietky (13,77 Eur). Potom za zarovnali všetky nové vymurované časti sieťkou, tzn. dvere, múrik, stena. Taktiež sa zaplátali diery a drážky po elektrine. Na múriku sa vyrezala sieťka, lebo musím zavolať vodára, aby mi vytiahol prívody viac von na stenu. Ten podľa dohody príde asi zajtra, v utorok. Zamurovala sa stará rozvodová skriňa. Ja som oškrabal farbu v kuchyni a zhodil latexom natretú stenu. Pokračoval som v spálni. Nakoľko omietky vôbec neschli, stále sa ťahali, nemohli sme ich zapucovať. Preto sme o 18tej išli domov a cestou sme sa zastavili v Baumaxe. Kúpili sme Fainputz 40 kg a 25 kg nejakú druhú omietku Maxima. Tým na druhý deň ujo chcel začistiť steny. Kúpili sme aj klasickú omietku MPI 25 (40 kg) na nahodenie steny v kúpeľni a k nej ešte pôvodne použitú 25 kg vrece. Ešte sme kúpili 2 vrecia 40 kg betónu WU, ktorý použijeme na dorovnanie podlahy v kúpeľni.

















V nedeľu sme o 7:00 vyrazili. Ja som mal hneď ráno rozcvičku. Nosil som všetky nakúpené vrecia do bytu. Dokopy 210 kg. Ujo nahodil Fainputz a začal pucovať. Ja som škrabal zvyšok spálne. Popri tom som zhodil dole polystyrénové rohy v malej izbe a spálni. Tie tam asi boli ako diletačné lišty, ale keďže budeme zatepľovať, zhodil som ich. Taktiež som zhodil aj všetky sadrové odlatky rohov. Ujo začistil všetky omietky, ja som všetko oškrabal. Pozametal som, umyl schody (lebo som mal službu) a išli sme o 15tej domov.













Pokračovať budeme v stredu, betónovaním a nahodením omietky v kúpeľni. Predtým odveziem odpad na zberný dvor. Dnes som odvliekol plné auto s vrecami od lepidla a omietky. Ešte mi ostali nejaké igelitové vrecia. Tie odnesiem nabudúce, nechcel som v ten istý deň ísť na dvor, aby som nemusel platiť.

Budúci týždeň zbehnem do Presporu zajednať sadrokartón. Mali by robiť aj dovoz pred dom. Takže budem musieť zorganizovať skupinku pomocníkov, s ktorými ho vynesiem do bytu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára