pondelok 8. novembra 2010

Murovanie

V sobotu a v nedeľu som mal na pláne vymurovať všetky potrebné veci, ktoré mi chýbali na byte. Stienku pri wc, zamurovať oboje dvere, olištovať prechodové dvere, zmenšiť kúpeľňové dvere a nakoniec som sa rozhodol, že vymurujem aj stenu v kuchyni. Logistika nákupu bola skoro dokonalá. Ostali mi 2 hrubé tehly a nejakých 16 tenkých. Tie použijem na obloženie vane a zvyšné vrátim do Baumaxu. 


V sobotu ráno prišiel ujo Jano. O 7:00 už zvonil dole, obliekol som sa, najedli a vyrazili sme. Po 8-mej sme začali hneď robiť. Vynosili sme náradie a začalo sa s murovaním stienky v kuchyni. Tá sa murovala z 50-tok. Išlo to pomerne rýchlo. Najskôr sme mysleli, že sa bude dať urobiť iba polovica a druhý deň vytiahneme aj vrch. Ale dalo sa to urobiť naraz, čo bolo super. Ja som bežal do Baumaxu kúpiť 2 lepidlá, ale miesto lepidla som omylom doniesol 2 omietky (9,18 Eur). Tak som jednu išiel vrátiť a doniesol som 2 lepidlá a jeden Duvilax na spevnenie omietky (po odčítaní omietky som doplatil 4,68 Eur). Nahodili sa hrany a prvá časť bola zvládnutá. Ja som zatiaľ obsekal všetky zárubne od omietky, kde sa murovalo a potom nanášala sieťka.







Pokračovali sme kuchynskými dverami. Tu už to bolo horšie, nakoľko som musel zapilovať zárezy, aby tvárnice sa dali zasunúť medzi zárubne. Lepidlo sa míňalo, tak som išiel kúpiť ďalšie (3,39 Eur). Krátko po obede boli dokončené aj tieto dvere. Najedli sme sa, klasická studená strava. ja som ešte aj pozametal, nakoľko popílení vždy bolo všade plno prachu. Narezali sme sieťku a spevnili pôvodnú stenu s novou.






Začali sme murovať kúpeľňové dvere. Išiel som kúpiť ešte 2 lepidlá a 2 rohové lišty (10,16 Eur). Vonku sa pomaly stmievalo, tak som vybral aj lampu. Tieto dvere išli ťažsie, nakoľko na podlahe bol aj skok medzi kúpeľňou a spálňou. K večeru už boli urobené. Ešte sieťky, umyť sa a okolo 17-tej sme boli doma. Najedli sa a som bol kúpiť ešte jednu lištu (1,69 Eur) pre druhý deň.






Nedeľa ráno, o 7:15 sme vyrazili z bytu a o 8 už murujeme. Začali sme obkladať Geberit. Strašná robota, veľa som pílil, nakoľko bolo treba narobiť 3 cm pásiky, ktorými sa obložila nádržka. Museli sa vyplniť rôzne medzery, ale vodu som nechal otvorenú. Zavolám vodára, aby vytiahol výpuste viac do priestoru. Taktiež som  vysunul kábel na zásuvku pre pračku. Budem musieť volať aj elektrikára, aby mi posunul jeden vypínač a krabičku. Stenu sme murovali skoro celé dopoludnie. Išla do výšky cca 1,21 m (aby nemusel obkladač nemusel veľa píliť z obkladu). Išiel som kúpiť ďalšie vrece lepidla (3,19 Eur). Ohodili sme prechodové dvere, na ktoré neskôr pôjdu lišty.










Následovalo zúženie dverí. Tu sme miestami navŕtali a zapustili kovové dráty pre väčšiu stavilitu. Otvor sme dali 67 cm, pre 60 dvere. Myslím, že do kúpeľne také dvere stačia a veľa mi zaberie aj pult pre práčku. Tvárnice som ešte pílil aj po výške, zárezy budú pre penu.





Prešli sme na prechodové dvere. V chodbe sme ešte vyrovnali skok, ktorý tam bol kvôli rozdielnym omietkam. Tak sme ho zarovnali do roviny. Umyli sa a o 15-tej sme išli domov.





Budúci týždeň príde ujo a budeme omietať vymurované dvere. Musím oškrabať aj farbu, minimálne okolo všetkých vyrezaných drážok. To preto, aby bola omietka do roviny s pôvodnou omietkou a nie farbou, ktorú aj tak zoškrabem. Skúšal som to v sobotu v obývačke, išlo to pomerne rýchlo. Len je toho veľa. Taktiež musím oškrabať omietku v kúpeľke nad vaňou. Takže po práci mám čo robiť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára