utorok 29. januára 2013

Skrinka pod TV

Včera som nebol na byte, ale išiel som do Ikea si pozrieť skrinku pod TV.

Viem, že som predtým písal o stolíku, ktorý si upravím, ale postupne od tohoto rozhodnutia upúšťam. Začal som hľadať rôzne kombinácie skriniek. Najskôr ma zaujala BESTÅ, ktorá je aj ako TV skrinka. majú dvojskrinku za 70 eur a jednodielnu za 50 eur. Výhoda je, že tieto majú na zadnej časti aj vetraciu lištu pre elektroniku. Sú totižto aj diely, ktoré ju nemajú. Rozdiel je ale vo výške, lebo TV má 32 cm a klasické majú 40 cm. Problém je ten, že na klasické sú predné dvierka, na TV len zásuvka a tá mi je nanič, lebo tam chcem mať vložený receiver, dvd a upc. Hlboká je 40 cm, čo je fajn kvôli gramofónu. Tak som si to išiel omrknúť.





Vďaka tomu, že dvierka na to nie sú, by som musel ich zrezať, čo by až tak nevadilo, ale skorej by mi vadila funkčnosť. Musel by som vždy mať otvorené dvierka, aby mi fungovala elektronika a to je nepraktické. Nechať to otvorené je tiež možnosť, ale tá sa mi až tak nepáči.

Tak mi napadol iný návrh. Miesto skriniek použijem skrinku na stenu a dám ju na nožičky. Našiel som si GALANT za 129 eur bez sklenených políc. Výhodou je, že má presklenné čelá, takže by mi tam nepadal prach a prístroje by sa dali ovládať. Musel by som navŕtať do zadného panelu diery na káble a kúpiť niekde nohy (Ikea sa našróbuje a tento model nemá pochopiteľne dole diery so závitom pre skrutky). Výhoda je aj to, že jej dĺžka je 160 cm a hlboká je 38 cm. Vysoká je 40 cm, čo je tiež dobré. Musel by som asi kúpiť 6 ks nôh (alebo to nechať len voľne položené), nosnosť by mala byť na stene 90kg (TV budem mať na stene, takže to je v pohode). Ale je pravda, že to bude opticky otvorené tak isto, ako keby som tam mal TV BESTÅ (akurát, že sa asi nebude tak prášiť).


V prvom rade si musím ešte raz zmerať stenu od dverí k tieniacej stene, nakoľko mám poznačené, že má 180 cm (ale sa mi to nezdá, to bude asi veľkosť od vyrezaného otvoru a musím ju odpočítať o zárubňu). V prípade, že to tak je, tak môžem uvažovať nad možnosťou použiť trojdielnu zostavu BESTÅ (tv, alebo obyčajnú) a nebola by napojená. Alebo nejaký iný model s veľkosťou 180 cm. Napr. dobrý je BESTÅ BURS, ktorý ma Pišta a predné 3 šuflíky majú vyklápacie dvierka. Nevýhodou je cena 199 eur a aj spomínaná veľkosť (bolo by to napasované natesno). Takže zatiaľ mi najlepšie vychádza dať tam Galant a ostane mi nejaké svetlé miesto po bokoch.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára