sobota 12. januára 2013

Police a dekorácia

Včera večer som išiel do Ikea a kúpil police, ktoré som dnes montoval.

Najskôr som včera išiel na byt, odniesol som tam helmu. Taktiež som natiahol aj hodiny. Potom som podvečer bol v Ikea, kde som rovno zobral 9 ks malých políc LACK za 44,91 Eur (kus je za 4,99 eur). Ľudí nebolo veľa, bohužiaľ v akcii mali len zelené. Vypočítal som si, že si urobím 3x3 police a dám si ako dekoráciu helmy. Naložil som to do auta a išiel domov.

Dnes ráno som vstal, naraňajkoval sa a o 10 som išiel na byt. Zobral som so sebou aj malé prepravky a nejaké veci (knihy, platne, plechy na stenu, uterák, poháre, veci na sádrovanie). Najskôr som vyniesol police a platne, potom som povynášal ostatné veci.
Najskôr som začal upratovať, poukladal som si veci do prepraviek, upratal spálňu a chodbu. Potom som začal rozmeriavať police. Nakoniec som zistil, že 3x3 je pekné, ale zaberie veľa miesta na stene. Tak som sa rozhodol len pre kombináciu 2x2, aby sa mi pod police zmestila skrinka, popr. jedálenský stôl. Takže som stenu rozdelil na polovicu a dal medzi policami medzeru 15 cm. Na výšku 30 cm, aby tam vošla helma. Od stropu nejakých 40 cm. Potom som rozmeral diery (22,5 cm mali medzi sebou a 1,5 cm od hornej časti police). Tieto police sa nasadia a vytŕčajúce skrutky (tie väčšie systémy majú konzolu, na ktorú sa polica nasunie). Tak som začal vŕtať. Našiel som nejaké 6 mm hmoždinky, tak som vyvŕtal diery s vrtákom 6. Keď som ale zavesil 1 polici, zistil som, že polica sa po väčšom zaťažení vytrhne s hmoždinkami aj skrutkami. Helmu by uniesla, ale rozhodol som sa to urobiť pevnejšie. Vybral som hmoždinky a prevŕtal 8 vrtákom hlbšie a dal väčšie hmoždinky. Tie už držali, tak som zavesil police, povysával a naaranžoval helmu.








Plechy som už vŕtať nechcel, to urobím v týždni. Tak som začal baliť zárubňu. Našťastie som našiel fotku, kde ju s Jurom rozbaľujeme,. takže som podľa nej to skúsil dať nejako dokopy. Podarilo sa. Poriadne som ju olepil a položil k dverám do chodby.



Potom som vytiahol časť zárubne v chodbe a zarobil sádru. Najskôr som použil modelársku z domu, ktorá je síce biela, ale hneď tvrdla. Tak som stihol vytmeliť akurát dieru z chodbovej časti. V izbe som zistil, že diery sú také veľké, že to na jeden krát neurobím. Tak som to zatmelil, ako to len išlo a nechal som to tak vytvrdnúť.
Ešte som poriadne poumýval parkety v celom byte, lebo bol všade prach a po 16-tej išiel do Ikea. Tam bolo národa a všetci tlačili obrovské balíky (asi zľavy), ale ja som išiel rovno na vrátenie tovaru. Tam som vrátil 5 políc, jedna bola ťuknutá, ale nevšimli si to. 24,95 eur mi ponúkali na Ikea kartičku, ktorú môžem použiť hockedy,a lebo späť na kartu. Dal som si to na kartu, lebo kartičku ešte stratím... Potom som už išiel domov obedovať.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára