nedeľa 12. februára 2012

Maľovanie malej izby

Po dlhej dobe som opäť začal robiť na byte. Kúpil som si novú pomôcku a tak som sa rozhodol ju vyskúšať.


Keď som bol u kamaráta Roba, tak mi poradil, že v Tescu majú lacnú elektrickú brúsku za 9,27 Eur. Aj keby sa mala pokaziť, ale uľahčí mi aspoň trošku prácu. Najskôr som odolával, ale potom som si povedal, že idem do toho. Už som mal plné zuby brúsenia rukou.


Brúsku som síce kúpil ešte koncom januára, ale minulý víkend som na byte nerobil, mal som auto v servise. Takže som išiel na byt až teraz v sobotu. Došiel som trolejbusom nejak okolo 11-tej. Keď som došiel na byt, zistil som, že brúsku som nechal doma. Ja som si myslel, že som ju už predtým doniesol na byt. Takže som začal brúsiť rukou stenu v malej izbe a nad kuchynskou linkou. Po hodine a pol som mal zase toho plné zuby. Na jednu som bol dohodnutý s Jurom z práce, že sa stretneme v Baumaxe, aby ma odviezol ku Kristiánovi. Ten mi volal, že si môžem prísť po auto.



Tak som sa umyl, prezliekol a odišiel do Baumaxu. Tam som si kúpil nový valček, širší a kvalitnejší ako mám (5,99 Eur), otieraciu mriežku (0,99 Eur) a ešte som si dokúpil špachtlovací tmel (3,49 Eur), ktorý budem potrebovať na zatmelenie hrany na predstene v obývačke. Potom sme sa zbehli pozrieť do Harley, kde predvádzali nové motorky a išli sme po auto. To sa mi už nechcelo ísť robiť na byt. Večer som bol ešte v meste, tak som odniesol na byt aj valček s mriežkou, aj brúsku.


V nedeľu ráno som bol už o 9-tej na byte. Prezliekol som sa a rozhodol, že moja stratégia bude nasledovná. Začnem postupne robiť a ukončovať izbu za izbou, aby som nemal stále rozrobený celý byt.

Najskôr som sa rozhodol, že vyskúšam brúsku. Nahodil som z ručného držiaku brúsnu mriežku na mašinu. Začal som dobrusovať stenu v kuchyni pri okne. Išlo to pomerne dobre. Do vysávača som dal nové vrecko a chcel ho nasadiť na brúsku. Tá tam má túto redukciu, ale nepasuje mi na hadicu. Takže som musel prášiť. Dokončil som malú stenu pri okne a potom som dobrúsil stenu pri radiátore v malej izbe. Po tomto úkone som sa rozhodol upratať malú izbu.


Špachtlou som zoškrabal všetky cákance na podlahe, celú ju pozametal. Potom som povysával okno a poriadne steny a dlážku. Mokrou handrou som stiahol podlahu. Potom som si nachystal penetrák a všetky steny som napenetroval (strop nie, ten som už minule).



Potom som si zarobil trochu stierky a začal vyrovnávať určité miesta. Najskôr som vyrovnal časť na malej stene pri okne v kuchyni. Potom som povyrovnával časti za radiátorom v malej izbe. Nakoniec som v kúpeľni vyrovnal skok medzi pôvodnou stenou a novou omietkou pri svetle nad vaňou. To bola už jedna hodina a prišiel Juro z práce so Žanetou, prezliekol som sa, napustil do vedra so zbytkom stierky vodu a išli sme na ľad.




Okolo pol štvrtej som sa vrátil na byt. Boli sme ešte v Astre, kde som si dal pizzu. Išiel som pozrieť, či už je penetrák zaschnutý. Mal by schnúť aspoň 4 hodiny, ale som to ignoroval. Prišiel ešte Ďuri Vojtek, ktorý mi doniesol moje pneumatické kladivo, ktoré si požičal. ja som začal akrylovať rohy na strope. Potom som si zarobil farbu a postupne natrel celý strop, zadnú a pravú stenu. Viac sa mi už nechcelo, už som mal toho dosť. Minul som rozriedenú farbu a umyl valček. Ide o prvý náter, takže ešte moc nekryje. Musím si doniesť aj malý štetec na rohy a kúty. Prezliekol som sa a o 18:15 som išiel ešte nakúpiť do potravín a konečne domov.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára