štvrtok 22. októbra 2015

Zapojenie varnej dosky

Včera som sa volal na infolinku mory ohľadne montáže spotrebičov. Odporučili mi autorizovaný servis v Bratislave. Včera som sa tam nedovolal, dnes už áno.

Pani mi dala číslo na technika, ktorý mi hneď ponúkol termín o 30 minút sme sa stretli. Vybehol som z práce, lebo som to chcel mať hotové. O 9:45 sme sa stretli, ale ešte predtým som viedol debatu ohľadne zapojenia. Samozrejme, že mi hovoril, že aby mi dal oficiálne razítko, tak musím mať 3 fázy a u nás na ulici to nemá nikto. Už som to robil u mamy, sú s tým papierovačky, okrem toho sa zvýši cena za elektriku. Je to z dôvodu, aby som mohol plynule variť a nevyhadzovalo mi istič. U mamy ale sa varí veľa, ja budem používať maximálne 2, niekedy 3 platničky. Volal som s Karolom, elektrikárom čo mi robil byt. Ten mi povedal, že mi to stačí zdvojiť, že v paneláku si to robiť je blbosť a nemám vývarovňu.
Technik mi samozrejme hneď oponoval a že na záver mi to ukáže. Namontoval mi dosku, vysvetlil mi princíp. No a išli sme to otestovať. Istič mám 16a, čo je vraj málo a keď zapnem 3 naraz, tak mi ho vyhodí. No lenže ja mám indukčnú dosku, hrniec len jeden a panvica bola teflónová z hliníku. Takže nepoužiteľná. tak som len napustil vodu do hrnca z IKEA a  skúsili sme každú plochu zvlášť. Funguje to. Ešte dokúpim hrnce a otestujem ističe.

Ešte sme zapojili rúru. Čo vlastne sa len strčila do zásuvky a vložila do skrinky. Nastavili sme čas a otestovali ju. Tiež fungovala. Síce ma najskôr vystrašil, že zásuvka je veľmi nízko a vypuklá časť zadnej časti rúry ma nepustí, ale pustila. Zaplatil som mu 35,- Eur, podpísal mi záručné listy s tým, že oficiálne razítko kvôli 3 fázam mi nedá, ale záruku mi uzná. Dal mi na seba kontakt a o 10:40 sme sa rozišli.

Večer bola ešte domová schôdza, kde sme schválili aj montáž meračov tepla. V podstate sa musia, lebo od 1.1.2017 je to zo zákona povinné. Akurát, že ja chcem presadiť rozdelenie tepla 60:40 (merače:plocha), čo väčšina dôchodcov bude proti.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára