nedeľa 9. decembra 2012

Prvé dvere hotové

V piatok sme začali s Jurom montovať prvé zárubne. Takže už jedny dvere mám.

V piatok po práci som išiel do mesta a potom som sa o piatej stretol s Jurom na byte. On mi doniesol kočík do úschovy a potom sme začali robiť dvere. Začali sme so zárubňou v pracovni. Zložená už bola, tak sme ju primerali a začali ju dávať do roviny. Tu sme narazili na problém, že obe vodováhy merali zle. Lacné plecháče z Baumaxu už prestali byť dobré. Tak sme zárubňu zamerali, namontovali rozpery (ktoré mi minule napílil Peťo) a začali klinami fixovať zárubňu. Nakoniec sme sa s Jurom zhodli, že nahodíme dvere, nakoľko sme si neboli istí, či je zárubňa v rovine. Steny sú krivé, vodováhy merali zle. Tak sme namontovali pánty (impusové kľúče sa skoro strhali) a nahodili dvere. Doliehajú dobre, akurát horná časť pri kľučke trochu odstáva. To sa ale dorovná pántami. Potom sme podložili dvere fóliou a Juro vypenil otvory na 6 miestach. Kúpeľňovú zárubňu sme nerobili, lebo sme sa báli ju dávať do roviny bez dverí. Tak sme išli domov, Juro mi ešte vybavil zľavu na vodováhy.



V sobotu ráno som išiel najskôr do dohodnutého železiarstva na Čiližskej a kúpil dve vodováhy za 22 Eur. Je to značka Horizont, ktoré sú už robustnejšie, ako tie plecháče. Jednu som kúpil 50 cm a druhú 1,5 m. Potom som išiel na byt. Tam som zhodil dole rozpery, povyťahoval kliny a obrezal vyčnievajúcu penu. Potom som zmontoval druhú časť zárubne a skúsil ju priraziť. Nešla, lebo podlaha v chodbe je o kúsok vyššie, ako v pracovni. Tak som si ju zameral a spílil na jednej strane 2 a na druhej 3 mm. Potom zárubňa už išla priraziť a sedí dobre. Musím ju ale prilepiť, aj keď som nechcel, lebo dole na pravej strane je vyčnievajúca stena a tá bublina ju odtláča, ak ju prirazím hore. Taktiež budem musieť vysádrovať diery, ktoré nezakryla. Tým, že tam bola pôvodná zárubňa a jej steny boli zapustené a šikmé, tak sa to inak nedalo urobiť. Jedine som to mohol zamurovať ešte na začiatku, ale to boli dosť malé plochy. Ostatné zárubne by sa mali robiť v pohode. Túto zalepím nabudúce, lebo chcem ju ešte dopasovať. Tak som išiel domov na obed, lebo v nedeľu mi mali prísť odpisovať vodomery, takže aj tak by som musel ísť na byt. Zobral som aj so sebou do garáže 3 balíky parkiet, 3 osb dosky a zmeták, aby sa to tam trochu uvoľnilo.









Dnes som išiel na byt až poobede. Od 14-19 mala prísť dôverníčka. Tak som bol najskôr odviesť mamu na stanicu a išiel som tam. Začal som upratovať v byte, vyhádzal som staré kartóny, upratal náradie. Potom som poodpisoval stav vodomerov na papier, no a kedže bolo pekne slnečno, začal som umývať okno v obývačke. Najskôr som povysával parapet, potom som z neho strhol dole igelit, poumýval ho a umyl som aj sklo. To som potom umyl ešte okenou, ale budem ho musieť ešte raz poriadne vydrhnúť. Bolo naozaj veľmi špinavé. Potom som išiel vyniesť odpad, vyhodil som aj starý koberec. Odniesol som podložky pod plávajúcu podlahu a kus plávajúcej do pivnice a priniesol si sádru. Pôjdem tam asi v utorok, v stredu a trochu sa s tým pohrám. Auto budem mať v servise, tak budem mať čas. Potom pred 15-tou prišli odpísať vodu a bežal som preč.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára