streda 26. decembra 2012

Kľučky

Po Vianociach som bol dnes na byte namontovať kľučky. Robota to hlučná nie je, tak by som tým nemal nikoho rušiť.

Tak som išiel po druhej na byt. Vyniesol som si hore vešiak, zámky a najskôr som sa pustil do vešiaku. Kúpil som si deň pred Vianocami v Ikea vešiak na šaty Mulig za 7,99 Eur. Viem, že to nie je nič extra pevné, ale mám to zatiaľ provizórne, aby som nemusel hádzať veci na zem. Teraz mi na tom visí len uniforma. Takže som ho hneď zmontoval, v podstate len sa nasúvajú diely na seba a stiahnu sa 4 skrutkami.



Potom som začal montovať kľučky. Najskôr na wc, tak som nahodil WC zámok. Musel som ho ale neskôr vybrať, lebo som vŕtal do dverí. Nevedel som, ako mám skompletizovať kovania, tak som volal s Jurom. Nakoniec som zistil, že dlhých skrutiek v sade je preto tak málo, že sa zaťahujú do čiernej násady na druhej strane (jedna mala širší a druhá užší otvor). Tak som si vybral vrták, nameral diery a prevŕtal ich na oboch častiach z oboch strán. Potom som nahodil jeden čierny koniec na jednej a druhý na druhej strane a pritiahol k sebe skrutkami (samozrejme, že prvý raz som sa pomýlil a dal to naopak). Ešte sa doťahuje troma malými, ale tie som tam nedával (je to zbytočné a stretli by sa oproti sebe). Na umelé kruhy išli kovové krytky a už len nahodiť stredy a na každý koniec namontovať kľučky a wc zámok. Kľučky som musel zhodiť, lebo som zle nasunul osku (a potom mi nešiel zaskrutkovať klin až na doraz, aby sa schoval). WC zámok som musel trochu naraziť, lebo nebol rovno. Tak ide ťažšie, ale to nevadí. Pri zatváraní treba trochu pritiahnuť dvere.










Povysával som vyvŕtané časti a išiel robiť dvere do pracovne. Tam to bolo ľahšie, lebo zámok je na kľúč. Ale postup rovnaký, vyhodil som zámok, nameral diery (už ale iný nákres zo šablóny), vyvŕtal ich, pritiahol krúžky, nahodil krytky a stačilo už len kľučky. Povysával a dvere boli hotové.




Potom som ešte rozobral stôl pod oknom a nameral si na stene, kde bude skoba na hodiny. Tú ale vyvŕtam zajtra, dnes bol predsa ešte sviatok. Tak som išiel o 17-tej domov.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára