pondelok 4. júna 2012

Podlaha spálňa a malá izba

Cez víkend som si stanovil cieľ, začať s pokládkou parkiet.


V sobotu som vstala  išiel okolo 10-tej na byt. Najskôr som doškrabal zvyšok izby, povysával a prichystal si parozábranovú fóliu. Zameral som si dĺžku a odrezal potrebnú časť, na bokoch by mala mať 5cm, ale v paneláku je to jedno. Potom som ju rozložil a odrezal druhý kus. Oba som zlepil páskou. Na fóliu som potom uložil prvý rad kročovitej a nášlapnej izolácie.





Potom som si zameral prvú líniu laminátovej podlahy. K stene som dal kolíky, lebo odstup by mal byť 8mm. Síce je väčší, ale je to jedno, lebo tam bude vstavaná skriňa a tá zachytí podlahu napevno. Postupne som začal klásť ostatné dosky. Vymeral som si to tak, že som vždy odrezal prvý kus na 83 cm, aby mi nevznikalo medzi poslednou parketou a stenou (popr. medzi spojmi) menej ako 30 cm. O jednej som odišiel domov, lebo som išiel do Harley´s na Demo truck (Ľubo mal jazdu).







Okolo 16:15 som dorazil nazad a začal ukladať ďalej. Pri dverách som dolepil kus fólie a zarezal parkety. Posledná línia je najhoršia, lebo treba rezať parkety pozdĺžne. Po siedmej som bol hotový. Nie je to problematické, ale už som bol unavený z toho pílenia a merania. Musím si kúpiť nové nože do pílky, lebo mám stále pôvodné a to som bol ešte na strednej škole. Už som netmelil, ale poupratoval som, krabice a odrezky som vyhodil od koša a išiel som domov. Na spálňu som minul 10 balení parkiet.









V nedeľu som išiel zase na byt. Chcel som urobiť aj malú izbu a o 16-tej mali chalani (Jurovia) tiež Demo truck. Ešte predtým som ale bol v Baumaxe, kde som kúpil ešte 3 tmely na podlahu tmavý dub, lebo zadná spára pri roldore bola väčšia (kus stál 2,89 Eur, takže som platil 8,67 Eur). Najskôr som obrezal fóliu v spálni a vytrhal kliny. Potom som začal tmeliť. Preniesol som lišty do spálne a primeral, ako bude vyzerať izba s lištami. Premýšľam, či mám dať lištu aj na zadnú stenu. Ale to budem musieť dokúpiť ešte balík.





Potom som začal upratovať malú izbu. Povynášal som veci do chodby, poškrabal a povysával. Najskôr som  opäť položil fóliu, na to izolačnú vrstvu a začal som s pokládkou. Tu som robil zárezy na 95 cm. Pri dveroch mi to vyšlo ideálne, stačilo len odrezať bočný koniec lamely. Pred treťou som bol hotový, ale posledný kus budem robiť ešte raz, lebo som sa ponáhľal a je tam veľká medzera. O tretej som išiel domov, aby som stíhal chalanov v Harley´s. Potom som už len jazdil po meste, no a v Baumaxe som si kúpil SDS vrták 5 za 4,39 Eur (na sadrokartón bolo treba 6, takže som nemal), aby som mohol navŕtať úchytky na lišty.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára