štvrtok 12. decembra 2013

Roldor v chodbe

Dlhšie som nič nepísal, ale to preto, že som viac vybavoval, ako robil.

Rozhodol som sa, že sa vrhnem do vstavaných skríň. Už bolo na čase sa s tým pohnúť. Kedže kamarát mi dal kontakt na firmu Rolkom, čo to robí a urobí mi cenu, tak som to využil.

Najskôr som si dohodol termín s Paťom a hneď na druhý deň (3.12. sme sa stretli). Sedeli sme od 16:30 asi 3 hodiny a prechádzali obe moje skrine. Ako podklad som mal návrhy z doby, keď som si dával naceňovať skrine. Moje riešenie ušetriť na sklenenej výplni v spálni neuspelo, lebo s plastami už nikto vraj nerobí (chcel som tam použiť plasty, z ktorých sa robia strechy na pergoly a altánky). Taktiež sme upravili v spálni počet komínov na 5 (pôvodne bolo 6), aby nebol problém s dverami. V podstate som iba vytvoril stredný, ktorý má 5 šuflíkov a nahradil tak dva s 3-ma v každom. V chodbe sme prehodili trochu jednotlivé komíny a trošku pomenili, ale nie veľmi  zásadne. Podstata ostala nezmenená, tzn. je tam sedacia časť na prezutie, botník a časť na rozvodnú skriňu a kabáty, časť na technický vysavač. Cena za spálňu je 1419,76 eur a za chodbu 936,51 (pôvodne som mal 1700 a 1600). Vybral som si oceľovú konštrukciu, výplne a javorové vnútro (bolo lacnejšie ako biele) a dohodli sme sa, že sa ozvem. Večer som sa porozprával s mamou a dohodol sa, že mi dá 500 eur na Vianoce, narodeniny a meniny a zvyšok si doplatím. najskôr si dám urobiť chodbu a budúci rok v marci spálňu. Druhý deň som volal Paťovi a ten mi prišiel zamerať chodbu aj spálňu. No a v stredu som vedel už konečné ceny 975,80 a 1456,92 eur. Dal som mu zálohu 600 eur a dohodli sme sa na termín montáže. Štvrtok 12.12. o 9:00. Potom to upresnil, že prídu poobede na 12-13.




Na dnes som si zobral dovolenku. Najkôr som bol ráno v hej vybaviť reklamáciu, v Ikea kúpiť škatule na veci do skrine a u doktora vybaviť nové potvrdenie. Potom som na byte prebrúsil a pretmelil sadrokartón v kúpeľni a dotmelil špáry pri stene na podlahe v chodbe. Včera som dokúpil dubový tmel, lebo mi v týždni pri tmelení došiel. Tak som dorezal aj izoláciu, vytrel podlahu a čakal na robotníkov. Po 11 som išiel s Pištom na obed a už ostal na byte.






Bola jedna hodina a robotníci nikde. Tak som volal s Paťom, vraj som si to zle zapamätal a mali prísť od 13-14. Volal som teda ja Rasťom, montérovi, no a mali zdržanie. Prišli o pol tretej a začali nosiť veci hore. Náradie a materiál, dvere nechali na chodbe. Ešte vybehli na kávu, lebo ja nemám kde im urobiť a predtým im nedali.





Prišli na tretiu a vrhli sa do práce, išlo im to naozaj rýchlo. O piatej mali postavené celé vnútro. Išlo to ľahko, prichytili prvú stenu cez trojuhoľníky, potom ďalšiu a spojili to cez police. Tie museli niekde zhobľovať, ale mali technický vysávač, takže všetko bolo skoro bez špiny. Nakoniec sa ukázalo, že javor je krajší, ako keby tam bola biela. O parkety fixovali len dosku pod sedákom, aby neutekala do strany. Potom nalepili bočné lišty, nasadili tyče, namontovali hornú lištu, prirovnali spodnú (nasadili jedny dvere a prirazil ich na jednu aj druhú stranu, aby videli kde je hrana a zaznačili ju na zem), prilepili ju, nahádzali dvere, nalepili štetiny (len jedny, aby nebúchali, ale druhé nedávali, lebo potom zachytávajú dvere a otvárajú sa oboje), dotmelili medzery pri stene a bolo. Doplatil som im 380 eur a letel som na tenis. Už bolo 18:30. Večer som ešte pozametal chodbu a vytrel handrou. Vložil som dnu plastové škatule, ktoré pasujú ideálne. Potom do nich vložím veci a uvoľní sa mi byt. Ešte nejaké dokúpim, taktiež v ľavej časti prichytím lištu (lebo tam to vidieť aj v skrini) a musím kúpiť zábranu na dvere, aby mi vchodové nerozbili Roldor a zrkadlo. Som ale spokojný, chalani prídu aj na spálňu a na Vlada som si zobral číslo, budeme riešiť spolu kuchyňu. Robili precízne a nič neodflákli. Ešte mi musia prísť vymeniť suflíky, lebo nedali odsadenie od kraju a teda sa nedajú otvoriť, iba ak odsuniem bočné dvere (to je ale chyba výroby, čo to dokazila a hneď mi to prídu budúci týždeň prehodiť).

Tu je moje hodnotenie.











Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára