utorok 28. mája 2013

Prechodové lišty

Včera som po práci išiel na Kopčiansku a kúpil lišty, ktoré som bol dnes namontovať.

V predajni som si vybral z rôznych vzorov nakoniec klasický dubový. Chcel som natĺkacie lišty, aby lepšie prichytili podlahu. Nevedel som, ako vyriešiť prechodovú, lebo na skok 2,5 je len ostrá hrana. Prechodová je do max 1,6 cm. nakoniec som si zobral ale prechodovú 5 cm širokú, ktorá bude mať síce trošku ostrú hranu na kuchynskej strane, ale je to najlepšie riešenie. Zaplatil som 33,19 Eur.

Dnes som po práci išiel na byt ich zapustiť. Hlásili dážď, takže bolo to najlepšie riešenie. Na byte som si najskôr prezrel, ako mám postupovať. Vyvŕtať 6 dier, zapustiť hmoždinky, nasunúť klince do lišty a potom lištu priraziť klincami do hmoždiniek.



Najskôr som išiel robiť dvere do spálne. Nameral som si dĺžku a pílkou na železo spílil hliníkovú lištu. Potom som si na koncoch označil stredy, priložil lištu tak, aby prekrývala parkety a označil na zárubni stredy. Trošku bol problém, že medzera bola natesno a lišta prechod len tak tak prekryla. Nechcel som tam dokladať nejaké kúsky. Zameral som si diery, vyvŕtal ich, povysával, natlačil hmoždinky. Potom som nasunul klince, napasoval ich na diery a gumenným kladivom prirazil lištu. Na ľavej strane bolo vidieť milimetrovú medzeru, tak som lištu dorazil viac do strany, aby ju prekryla. Na lištu by sa normálne stúpať nemalo, takže to držať bude.






Potom som išiel primerať kúpeľňovú. Tej som sa bál najviac. Skok by mal byť v pohode, ale lišta je moc úzka a neprekryje aj plávajúcu podlahu, aj dlažbu. Budem musieť doložiť kúsok, ale ten odrežem až z celej parkety, ktorú mám už v garáži. takže som túto časť nerobil. Budem musieť dotmeliť aj kúsok rohu, lebo je tam skok zárubne a to nebudem asi vyrezávať.


Potom som už išiel robiť dvere do pracovne. To bolo v pohode, lebo medzera bola užšia. Zrezal som lištu, navŕtal diery a lištu dorazil. Zase som sa detailom niekde posunul.




1 komentár: