streda 20. apríla 2011

Strop obývačka

Dnes doobeda som bol u alergologičky. Potom som išiel po Jura, najedli sme sa a išli sme robiť strop v obývačke.


Cestou na byt sme sa zastavili ešte v Gibsole, kde som musel dokúpiť samonatĺkacie hmoždinky. Kúpil som ich 50 ks (4,80 eur) a išli sme na byt. Na lešeniach už boli vynosené zábradlia k balkónom a podlaha balkónu mala na sebe vrstvu izolácie. Počas dňa naniesli ďalšiu.




Najskôr sme si urobili obvodové profily, ktoré sme dali na úroveň malej časti v obývačke, tzn. 19 cm (16 cm medzera + 3 cm profil). Problém bol so stredným predelom izby, ktorý sa začal po vŕtaní miestami vylamovať. Bolo to hlavne preto, že nie je len krivý, ale aj šikmý. Takže ho určite budem musieť zakryť. Potom sme pokračovali s najdlhšou stenou stenou. Jurovi sa zase zlomil vrták, tak sme išli do Baumaxu kúpiť nový za 3,69 eur (koľký to bol už, štvrtý?). Dokončili sme obvodové profily a začali sme si vymeriavať úchyty pre priečne lišty. Rozhodli sme sa, že urobíme 4. Aj keď každá je vzdialená od seba 90 cm a tak by stačili 3, chýbala by mi jedna nosná pri ostrovčeku (tam sa to nedalo uchytiť do steny, lebo je vydrvená od toho, ako ju vyhadzovali). Brnkacou šnúrou sme teda vymerali 3 čiary, ktoré sme potom rozdelili na 4 časti. Tam sme navŕtali diery a prichytili dróty s úchytmi. Na ne sme nahodili spojený CD profil. Zistili sme ale, že dróty sú dlhé. Tak sme prvé 4 museli píliť na stene, ostatné sme skracovali pred uchytením. Takto sme nahodili ďalšie 2 časti konštrukcie. 4 lišta bola uchytená podobným spôsobom, ale do výklenku pri ostrovčeku (domurovaná časť steny mala profil uchytený na sebe).





Na takto pripravené nosné profily sme začali prichytávať nosné CD profily. Klasicky konce do stenovej konštrukcie, na nosné profily cez krížové spojky, ktoré sme skrutkovali. Vzdialenosti 50 cm od seba, pričom pri stene sme sali naviac aj 20 cm od steny. Strednú časť sme nemohli na kuchynskej časti chytiť do steny, preto sme ju zacvakávali do tej 4 lišty. Po 18-tej sme boli hotoví.






Kvôli uchyteniu 4 lišty sme museli zrezať z drótov, ktoré som mal nachystané na podhľad (ostali mi len 2 ks). Taktiež sme minuli aj úchyty k drôtom (ostali len 2 ks), spoje CD profilov som minul všetky a krížne spoje mi ostali v počte 8 ks. Budem musieť teda dokúpiť 2 spoje CD profilov, 8 krížových spojov, 8 drótov a 8 úchytov (spolu 2,47 Eur). Potom môžem dokončiť podhľad, čo už asi urobím aj sám.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára