pondelok 18. apríla 2011

Zaprášená sobota

V sobotu som išiel na 11-tu na byt. Čakalo ma brúsenie a tmelenie.


Najskôr som si pozrel namaľovaný dom. Je v tých istých farbách, ako vedľajšie dve brány. Nič moc, ale nemám s tým nejaký vážny problém. Miestami sú farby trošku zafúľané od druhej farby. Taktiež na balkóne bol namontovaný plech, takže o chvíľu asi budú klásť dlažbu a montovať zábradlie. Zatiaľ obkladali pivnice.




Potom som začal brúsiť. Nie je to nič ťažké, našťastie som nedával veľa tmelu, ale veľa sa pri tom práši. Snažil som sa to urobiť najlepšie, ako to len išlo. Začal som malou izbou, potom chodba a nakoniec spálňa.


Po vybrúsení som si zarobil tmel. Toto je podľa mňa najhoršia vec, nakoľko nikdy neviem, aký presne urobiť. Nesmie byť moc hutný, lebo sa zle nanáša (hutnejší je lepší na prvé tmelenie). Nesmie byť ani moc riedky, lebo potom zase tečie a nedrží. Dôležité je aj poriadne ho rozmiešať, aby hrudky neostávali a nerobili drážky pri nanášaní (popr. zošuverený papier zo sadrokartónu). Miestami pretŕčajú šróby, ale tie asi nabudúce ešte viac zarazím a zatmelím. Druhá vrstva sa nanáša viac do priestoru, o čo som sa aj snažil. Na ňu by mala ísť už posledná, jemná. Ešte to skontrolujem, keď budú miestami zle vytmelené časti, tak 3 vrstvu nanesiem ešte takúto hutnú. Ale to uvidím až po ďalšom brúsení. Keď som mal dokončenú malú izbu a skoro chodbu, došiel mi tmel.



Potreboval som oddych, tak som prešiel na inú činnosť. Začal som robiť výklenok na ostrovčeku. Najskôr som pripevnil dosku o konštrukciu a potom som začal plátkom od pílky na železo vyrezávať pozdĺžne 2 rezy. Robil som to takto, lebo som sa bál, aby tenká časť dosky nepraskla. Zarezal som to viac do hĺbky, lebo budem dávať na boky lišty, aby to bolo pekne hladké. Spodok som odrezal a ulomil tiež pod úroveň dosky, čo bude tvoriť dno. Tú som vyrezal a naskrutkoval, takže ostrovček je nachystaný. Boky a vrch spravím, až bude urobená konštrukcia stropov a podhľadu, aby som vedel koľko môžem dať na výšku.



Potom som po občasnom fajčení fajky prešiel na tmelenie spálne. Po piatej som bol hotový. Kúpeľňu som už nešiel robiť. Tam sa narobím najviac, aj keď je malá. Chcel som ju začať robiť v nedeľu,a le nakoniec som doma upratoval a bol behať.


V stredu idem k doktorke na alergológiu, tak potom ostanem doma a pôjdem s Jurom dokončiť strop v obývačke a podhľad. Snáď to stihneme. Potom už len malé úpravy, zorganizujem brigádu chalanov na strop a nahodím posledné dosky. Môžem tmeliť opäť a tým bude sadrokartón ukončený. Potom už len stierky, vymaľovať a podlaha. Drobnosti ako svetlá a sanita nepočítam.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára