sobota 29. septembra 2012

Konferenčný stolík

Tak a prvý oficiálny kus nábytku mám urobený. Vrhol som sa na nábytok z europaliet a konferenčný stolík mi už behá po byte.

Takže ako som písal, výrobu nábytku z europaliet som zobral vážne. najskôr som si musel zohnať europalety. Tie mi pomohol zohnať Juro z Tyrexu, kde mali použité a stáli ma len fľašu. Jurov šofér mi ich počas obeda (piatok 7.9.) doviezol na záhradu, kde som ich pekne naukladal na kopu.


Hneď v nedeľu 9.9. som ich išiel popreberať, nakoľko ich mám 32 a niektoré sú doničené. vyberal som takú, čo nebude moc zdrsnená a šedá od prírody. Nakoniec som jednu vybral, ale na konferenčný stolík mi rozmer 120 x 80 cm prišlo veľa. Tak som sa rozhodol ju zmenšiť a to som musel najskôr ju rozobrať. Trvalo mi to pol dňa, keďže bola spojená klincami a nastrelenými sponami.


Potom som sa rozhodol, že zoženiem povrchovú úpravu, aby som čo najviac zachoval šedú farbu. Našiel som na internete vosk, ale keď som sa išiel naň pozrieť, zistil som, že malá plechovka by ma stála cez 30 eur. A to je veľa. Tak som nakoniec v nedeľu 16.9. kúpil v Baumaxe fermež na exteriérové dosky (14,99 eur) a v Hornbachu brúsny papier (1,25 eur) a kolieska (15,56 eur, vyberal som so šedou mäkšou gumou). Došiel som na záhradu a začal skracovať dosky na rozmer 100 x 60 cm. Potom som každú 2x natrel, nebrúsil som ich. Papier si nechám na iné kusy, iba som ich prebehol drôteným kartáč a očistil od špiny. K môjmu údivu fermež vytiahla pôvodnú farbu dreva, ale nevadí. Dosky som sa snažil neobrusovať a nechávať také dotlčené a popraskané. Potom som ich spojil klincami, aby vyzerali čo najviac industrálne. Vždy som si dvoma kusmi dreva robil rovnaký rozostup medzi latami.




Dnes som išiel dokončiť stolík. Chýbali mi zospodu zarovnať dve dosky, aby medzihranol bol pekne ukončený. Tie som zarezal, natrel a pribil. Potom som sa snažil vyplniť ešte medzery malými kusmi, mali tvoriť odkladaciu plochu. Skúšal som ich podbiť plechom, ale nakoniec som to vytrhal a nechal tak. Stolík bude aj tak nízky. Natrel som ešte raz stolovú dosku a medzihranoly a naložil ho do auta. Predtým som ešte karbobrúskou odstránil kúsky vyčnievajúcich klincov v strede (medzihranoly som pribíjal veľkými klincami a nenapadlo mi, že keď to vycentrujem na stred, nebude tam doska a prejde mi v škáre na druhú stranu).



Na byte som vyniesol môj výtvor do obývačky a začal skrutkovať kolieska. nechával som od oboch okrajov 3,5 cm. Asi na 3 ks mi narazila jedna zo 4 skrutiek na klinec pod doskou, tak mi hornú dosku trochu vytlačilo. To budem musieť priraziť, len som nechcel robiť rámus. Skrutku som tam nedal. Stolík som otočil a kolieska behajú super. Takže prvý kus nábytku už mám. Ešte kúpim sklo na vrch a bude to hotové.







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára